17.06.2018 р. в Україні набрав чинності реформаторський закон "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю". Згідно із задумом законодавців, цей нормативний акт повинен привести бізнес-середовище нашої країни до сучасних європейських стандартів та сприяти залученню інвестицій.
Новий закон надає широкі можливості учасникам господарських товариств врегулювати правила створення подібних бізнес-суб’єктів, а також закріпити зобов'язання один перед одним у корпоративному договорі. Зокрема, в законі акцентується увага на таких аспектах:
- обов'язкові відомості, що мають бути внесені в статут;
- рішення, котрі повинні прийматися одностайно;
- порядок організації/ проведення загальних зборів учасників.
Врегульовуються правила утворення товариства, управління, відчуження частки, процедура укладення корпоративного договору й видачі безвідкличної довіреності.
Згідно з положеннями цього нормативно-правового акту, учасникам надається можливість встановлювати обмеження стосовно зміни співвідношення часток чи складу учасників. Це має актуальність у період становлення компанії. Учасники можуть використовувати запропоновані інструменти збільшення статутного фонду, щоб залучити інвесторів через додатковий внесок.
У корпоративний договір можна включити положення про опціон – умови, за яких учасник вправі чи зобов'язаний купити/ продати частку в статутному фонді, й випадки, коли таке право/ обов'язок виникають.
З внесенням правок до чинних статутів варто поквапитися, оскільки їх положення тепер діють в частині, що не суперечить новому закону.
Особливості легалізації нових бізнес-суб'єктів
Реєстрація бізнесу в Україні на сьогодні проходить досить активно. Найбільше нових підприємств, згідно зі статистикою, виникає в Києві, що цілком закономірно пояснюється широкими можливостями столиці.
Однак і в Києві, і в регіонах процедура оформлення нових суб'єктів підприємництва не завжди проходить без виникнення складнощів. Іноді майбутньому бізнесменові доводиться витратити чимало нервів і зусиль на шляху до своєї мети. Саме тому процес реєстрації бізнесу бажано здійснювати за підтримки кваліфікованого та досвідченого адвоката.
Створенню й організації діяльності ТОВ необхідно буде приділяти більше уваги. Переваги створення ТОВ очевидні для будь-якого фахівця – такий суб’єкт господарювання не відповідає за зобов'язання своїх учасників, а учасники несуть відповідальність тільки в межах вкладів. Кількість учасників не обмежується.
Що бізнесменові необхідно знати про реєстрацію підприємств?
Практика фахівців АК "Altexa" свідчить: реєстрація підприємства в Києві – справа клопітка, і технічно складна для людей, котрі не знайомі із цією процедурою. Допомога юристів на цьому важливому етапі розвитку бізнесу дає змогу уникнути багатьох «підводних каменів», які в майбутньому можуть привести до великих неприємностей. За необхідності, юридичний супровід охоплює весь період діяльності компанії: від реєстрації до ліквідації.
Наша адвокатська компанія надає послуги з реєстрації нових підприємств у різних організаційно-правових формах: ТОВ, АТ, ФОП, ПП і так далі. Також наші клієнти мають можливість отримати допомогу й консультації при перереєстрації компанії чи її ліквідації.
Перед оформленням документів для відкриття нового підприємства юристи АК "Altexa" радять вам визначитися з такими моментами:
- Яким видом діяльності ви будете займатися?
- Які існують законодавчі вимоги до даного виду господарської діяльності?
- Чи будете використовувати найману працю?
- Який щорічний грошовий оборот ви плануєте?
- Які будуть масштаби діяльності в цілому?
Від цих моментів і буде залежати вибір форми бізнесу. Приміром, популярності сьогодні набули товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Можна створити акціонерне товариство (АТ), приватне чи публічне.
Важливий нюанс: засновники (учасники) таких суб’єктів господарювання по заборгованості підприємств відповідальності особистим майном не несуть. Відповідальність обмежується частинами у статутному фонді.
У чому полягають особливості реєстрації ТОВ в Києві?
Адвокатська компанія "Altexa" пропонує послугу реєстрації ТОВ «під ключ». Вам не доведеться витрачати сили й нерви на складання установчих документів та на спілкування з державним реєстратором, який буде знаходити у ваших документах юридичні неточності або інші недоліки. Також ви уникнете втрат часу на очікування в черзі до реєстратора та здійснення інших необхідних дій.
Юристи АК "Altexa" гарантують дотримання повної конфіденційності щодо вашої бізнес-інформації й постійний зворотний зв'язок з вами.
За новим законом у статут обов’язково вносяться наступні дані:
- повна/ скорочена назва бізнес-суб’єкта;
- керівні органи, обсяг повноважень таких органів, механізм прийняття рішень;
- схема вступу/ вибуття учасників.
Чинний закон 1576-XII «Про господарські товариства» закріплював наступний регламент: статутний фонд ТОВ підлягав формуванню учасниками протягом 1-го року від моменту держ. реєстрації. Новий нормативно-правовий акт змінює правила: учаснику слід зробити внесок за пів року з моменту оформлення суб’єкта.
Важливе нововведення: коли учасник не здійснив вклад за додатковий термін, що надавався, виконавчий орган суб’єкта господарювання повинен скликати збори учасників. Слід прийняти одне з наступних рішень:
- вивести засновника, котрий заборгував за внеском;
- здійснити зменшення статутного фонду в обсязі невнесеної частки;
- перерозподілити частку між іншими засновниками без зміни статутного капіталу, сплатити таку заборгованість відповідними учасниками;
- ліквідувати бізнес-суб’єкт.
Який пакет документів слід підготувати?
Для оформлення компанії в Україні вам необхідно буде надати копію паспорта, ІПН засновника, копію свідоцтва про реєстрацію ФОП (для фізичної особи-підприємця), інформацію про:
- найменуванні підприємства;
- розмір статутного капіталу;
- види діяльності за КВЕД (до 10 позицій);
- розподіл статутного капіталу між учасниками підприємства;
- юридичну адресу;
- директора;
- підписантів.
На що звернути увагу перед процедурою реєстрації ТОВ?
В ціну реєстрації фірми за підтримки юристів АК "Altexa" входять консультації з ряду питань, які виникають на підготовчому етапі, до безпосереднього оформлення документів. Виділимо найбільш важливі серед цих питань:
- Оригінальна назва майбутньої компанії.
Назва компанії не повинна повторювати найменувань наявних зараз компаній однакової організаційно-правової форми.
Вона буде внесена у відомості в реєстрах, вашу виписку з ЄДР, а також буде використовуватись у документації органів контролю. За цією адресою ви будете автоматично поставлені на облік в орган фіскальної служби та Пенсійний фонд.
Зверніть увагу: саме на цю адресу вам буде надходити вся офіційна документація від органів держ. влади, пов'язана з функціонуванням компанії, у це місце контролюючими органами будуть направлятися перевірки.
- Обсяг статутного капіталу, розподіл між учасниками товариства.
Формується грошовими коштами чи майном і являє собою сукупність номінальної вартості окремих часток. Мінімальний розмір, згідно із законодавством, не встановлюється.
- Види діяльності за КВЕД-2010.
Якими саме видами економічної діяльності ви будете займатися. Визначитися вам допоможе Класифікатор видів економічної діяльності (КВЕД-2010). Заходьте за посиланням: http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/kv10_i.html
Вам необхідно буде вибрати 1 (один) основний вид діяльності та 9 (дев'ять) неосновних. У статуті підприємства можна вказати всі інші види діяльності, як додаткові, якими фірма планує займатися.
Важливо визначити максимальну суму, в межах якої директор має право укладати договори.
- Опційно – отримання ліцензій/ дозволів.
Деякі види діяльності пов'язані з отриманням спеціальних дозвільних документів. Слід перевірити, чи не потрібно це й вам.
- Алгоритм прийняття рішень засновниками компанії
- Регламент вступу/ виходу
- Перелік рішень, котрі приймаються одностайно
- Регламент організації/ проведення загальних зборів учасників
Які чинники впливають на вартість реєстрації юр особи (ФОП)?
У порівняння з можливими негативними фінансовими наслідками у разі самостійного оформлення бізнесу витрати на підтримку даного процесу фахівцями АК "Altexa" можна визначити як цілком помірні. Вартість реєстрації фірми залежить від загальної кількості засновників та наявності/ відсутності у складі засновників нерезидентів, як фізичних осіб, так і юридичних, а також від особливих побажань засновників щодо змісту установчих документів.
З прайсом на юридичні послуги відповідного напряму ви можете ознайомитися на нашому інтернет-сайті в розділі "Прайс на юридичні послуги". Адвокатська компанія "Altexa" може вам запропонувати реєстрацію фірми «під ключ» або допомогу з окремих питань.
Наші послуги включають:
- Спеціалізовані юридичні консультації.
- Збір, оформлення документів для відкриття підприємства.
- Підбір та перевірку найменування підприємства.
- Коректний підбір необхідних видів діяльності за КВЕД.
- Допомогу при виборі оптимальної системи оподаткування.
- Підготовку установчих документів.
- Переклад документів з іноземної мови.
- Засвідчення документів у нотаріуса (за необхідності).
- Подачу документів реєстратору.
- Внесення до ЄДР запису про реєстрацію компанії.
- Отримання витягу та виписки.
- Сприяння в отриманні печатки.
- Консультації щодо відкриття рахунку в банку.
В кожному індивідуальному випадку перелік та обсяг послуг з реєстрації бізнесу обговорюється з клієнтом окремо.
Громадянин, який бажає вести підприємницьку діяльність без реєстрації юридичної особи, може узаконити свій бізнес у формі фізичної особи-підприємця (ФОП). У побуті часто таку форму підприємництва називають: суб'єкт підприємницької діяльності (СПД), приватний підприємець (ПП) або ФОП.
Це найпростіший та найдоступніший для оформлення вид бізнесової діяльності – потрібно мінімум документів для звітності, контроль з боку держави не дуже суворий. Однак ФОП завжди перебуває під ризиком втрати свого особистого майна при невиконанні грошових зобов'язань, бо відповідає за борги всім своїм майном. При плануванні масштабного бізнесу доцільно відкривати юридичну особу.
Які документи слід зібрати для відкриття підприємства?
Для оформлення нового підприємства у формі ТОВ реєстратору необхідно подати наступний пакет документів:
- Заяву про держ. реєстрацію юр. особи.
- Протокол зборів засновників/ учасників про утворення товариства/ розв’язання деяких питань, що пов'язані з цим.
- Статут (установчий документ юр. особи).
- Заяву про вибір спрощеної схеми сплати податків й/ або про добровільну реєстрацію як платника ПДВ (за бажанням).
- Нотаріальну довіреність на особу, що займатиметься супроводом реєстраційних дій для юр. особи (включно у тому випадку, коли оформленням займається один із засновників),
Процедура реєстрації суб’єкта господарювання, а саме – подача документів здається процесом нескладним. А от складання документів, що подаються для реєстрації – досить трудомістке заняття для людей, котрі не мають відповідного досвіду. Водночас, відсутність в статуті хоча б одного положення, передбаченого законом – підстава для відмови в реєстрації. Некоректно складений установчий документ – потенційна підстава для корпоративного спору між власниками бізнесу.
Позбавте себе від турбот та можливих ризиків! Юристи адвокатської компанії "Altexa" забезпечать якісне та швидке виконання завдання з реєстрації бізнесу!